اخذ PGWP پس از گذراندن دوره آنلاین

دسته بندی: ویزا و سفارت

2021/02/15


پیش تر IRCC از سه اقدام برای کمک به دانشجویان بین المللی که دوران همه گیری کووید 19 اپلای کرده بودند و متقاضی PGWP در کانادا بودند، خبر داد. اما اینبار نیز کانادا با کم کردن بیشتر الزامات برای واجد شرایط بودن دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، تعهد خود را به فارغ التحصیلان بین المللی نشان داد.

 

دانشجویان بین المللی که کل دوره تحصیلات خود را بصورت آنلاین پشت سر می گذارند، اکنون پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد سه ساله خواهند بود. کانادا واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی آسان تر می کند. پیش از این، تحصیل آنلاین نمی توانست به دریافت PGWP منجر شود، اما اکنون همه چیز تغییر کرده است.

 

وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو در بیانیه رسانه ای گفت: "این سیاست جدید به این معنی است که دانشجویانی که امیدوارند پس از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنند، فرصت ها را از دست نخواهند داد، در حالی که اطمینان می دهند اقتصاد و جامعه ما از همه آنچه دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورند بهره مند خواهند شد." "پیام ما به دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی ساده است: ما فقط نمی خواهیم شما در اینجا تحصیل کنید، ما می خواهیم شما در اینجا بمانید." این اقدام جدید برای حمایت از فارغ التحصیلان بین المللی تنها چند هفته پس از اعلام کانادا مبنی بر تمدید مجوز های کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تا 18 ماه انجام شد. به طور معمول، مجوز های کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) مدت زمان مشخصی دارند و قابل تمدید نیستند.

 

قانون جدید شامل چه کسانی می شود؟

این قانون جدید برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود که در یک پروگرم واجد شرایط PGWP ثبت نام کرده اند و پروگرم تحصیلی آنها در هر ترم بین بهار 2020 و پاییز 2021 آغاز می شود. همچنین برای کسانی که پروگرم تحصیلی آنها در مارس 2020 در حال انجام بود، زمانی که کانادا وارد برنامه قرنطینه شد، نیز اعمال می شود. دانشجویان بین المللی همچنین باید سایر معیارهای واجد شرایط بودن PGWP ، از جمله نیاز به داشتن مجوز تحصیل (Study Permit) مصوب را داشته باشند.

 

در سال 2019، بیش از 572،000 دانشجوی بین المللی 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کردند و از 170،000 شغل از طریق شهریه و هزینه پشتیبانی کردند. همچنین در آن سال، بیش از 58000 فارغ التحصیل اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.

مهاجرت کانادایی به دلیل همه گیری ویروس کووید 19 ضربه خورده است. اختلال در خدمات و محدودیت های سفر، ورود دانشجویان بین المللی به کانادا را دشوار می کند. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی می توانند به کانادا سفر کنند اگر به یک DLI که دارای برنامه آمادگی COVID-19 مصوب است، بروند.

 

سوالات متداول درباره ویزای تحصیلی کانادا را اینجا بخوانید.

 

PGWP از مهاجرت دائمی پشتیبانی می کند.

PGWP به فارغ التحصیلان بین المللی که در یک موسسه یادگیری تعیین شده کانادایی (DLI) تحصیل کرده اند اجازه می دهد تا حداکثر سه سال برای هر کارفرمایی در هر نقطه از کانادا کار کنند. تجربه کاری که فارغ التحصیلان بین المللی می توانند از یک PGWP بدست آورند می تواند از طریق چندین مسیر مهاجرت، از یک درخواست اقامت دائم در آینده پشتیبانی کند. برای مثال، اکسپرس انتری، برنامه تجربه کبک و برنامه نامزدهای استانی، همه تجربه کار کانادا را بسیار ارزشمند می دانند و برخی از برنامه ها نیز به آن احتیاج دارند.


منبع : https://www.cicnews.com

دیدگاه کاربران

رضا

سلام اگر الان من تازه برم یه دوره آنلاین حایز شرایط pgwp ثبت نام کنم واجد شرایط میشم برای گرفتن pgwp حتی اکر فارغ‌التحصیل من بعداز ۲۰۲۲ باشه یا اینکه فقط باید تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ باشه؟

1399/11/30 07:23 پاسخ

اپلای پلاس

سلام، تاریخ فارغ التحصیلی مهم نیست، این قانون فعلا برای کساییه که پروگرم اونها تا پاییز 2021 شروع میشه و برای پروگرم های زمستون 2021 هم هنوز حرفی زده نشده.

1399/12/02 11:50 پاسخ